piątek, 10 lutego 2017

Samorealizacja w praktyce

Albo: Indiańskie imiona

Jak realizować własne powołanie?
Przyjmując, że powołaniem świata, Planem, jest Miłość do Miłości, indywidualna samorealizacja wpisuje się w ten sens.

Źródła świadomości, czyli wydzielone aspekty Jedności, mogą odnaleźć drogę do Miłości do Miłości dzięki Wolności.

Przykładowo Gniew Boży, czyli aspekt realizujący się w niezliczonych postaciach jako siła destrukcyjna, odnajduje drogę do MdM poprzez stawanie się siłą ochronną przed postaciami destrukcyjnymi (których źródeł jest znacznie więcej). Taki wybór, dokonany w Wolności, jest w istocie  aktem Miłości, sublimacją przejawienia własnej esencji, od destrukcji do ochrony. Gdy doświadczenie wynikające z wyboru zostanie uzupełnione o świadomość znaczenia aktu woli oraz własnej roli w Planie, istota realizująca aspekt staje się gotowa do doświadczenia MdM. Oczywiście dopiero rezygnacja z posiadanej Wolności inicjuje reintegrację aspektu.

Aspekt Wrażliwość rozpoczyna indywiduację jako słabość, by stopniowo stawać się inspiracją dla innych aspektów, przyczynkiem do dostrzegania piękna Miłości przejawiającej się w świecie. Gdy Wrażliwość wybierze w Wolności  rezygnację ze słabości, droga do MdM staje się łatwa, a przeszkody to przeżywanie zła i potworności świata, które trzeba rozpoznać jako scenerię drogi innych świadomości (samorealizacji innych aspektów).

Aspekty wydzielają z siebie podaspekty tak długo, aż któremuś z nich udaje się zrealizować MdM, co rozpoczyna proces scalania aspektu.

Przykładowo aspekt Chwały może wydzielić z siebie Chwałę Ojca, który łatwiej może dotrzeć do MdM np. realizując się jako syn, doświadczający miłości fizycznego ojca, wynikającej z dumy z syna. Sublimacja tego doświadczenia oznacza odejście od najróżniejszych bombastycznych figur sennych na rzecz postaci pozwalających innym aspektom doświadczyć wspaniałości aspektu Ojca w Miłości.

Aspekt, w ramach samorealizacji, staje się przyczynkiem budzenia MdM u innych.

Oczywiście słowiańskie imiona,  jak Mirmił czy Wiesława, są śladami tej samej wiedzy o naturze świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz